Pages

Wednesday, September 15, 2010

Perlu dier...

Pagi tadi dalam pukul 2 lebih aku diserang sakit biasa ku itu, aku tetiba teringatkan dier, seseorang yang selalu ada bila aku perlukannya... Aku mencapai hanphone ku dengan niat untuk menghubunginya untuk memberitahu tentang kesakitan yang aku alami, tapi entah kenapa aku rasa begitu berat sekali untuk mendail numbernya, untuk menaip sms kepadanya pun aku tidak begitu berani, apatah lagi bila teringat apa yang dah berlaku antara kami. Aku menahan sakitku sendirian, sehingga beberapa jam aku terus terlena dalam kesakitan. Aku ada ubat tapi tanganku begitu malas untuk mencari dan memakannya. "Ya ALLAH, andai sakitku ini adalah ujian @ balasan atas kehilafan hambamu ini, aku redha & terima segalanya." Aku sangat merinduinya, berada disisi ku...menemani ku...andai aku ditakdirkan mati, ingin sekali aku mati disisinya...diribanya.. Adakah keinginanku ini akan terlaksana??? "Ya ALLAH, tunaikan lah permintaan hambamu ini."

Apa khabar dier? Dah lama aku tak mendengar khabarnya. Hampir 2 minggu...tak pernah begitu lama aku tidak menghubunginya. Seksanya bila teringatkan dier. Andai ini yang ditakdirkan untuk kami berdua, aku terpaksa redha akan kehilangannya... "Ya ALLAH, andai kau takdirkan kami akan sentiasa bersama hingga akhir hayat ini, kau satukan lah kami, kau rapatkan hubungan kami semula, kau tunjukkan lah jalan penyelesaiannya...Tapi andai hanya sampai disini sahaja jodoh kami, kau jauhkan bayangannya dari ku, kau kuatkan lah hati ku agar tabah menerima perpisahan ini.. Ya ALLAH, bantulah hambamu ini..."

Buat dier, ku doakan agar kau bahagia bersama orang2 yang dikau cintai & sayangi... Maaf andai diri ini selalu melukai hatimu...

2 comments:

  1. akk sakit aper kak

    ReplyDelete
  2. Adelah...hidup bergantung pada ubat je...tp slalu tak mkn pun ubat, tahan je...

    ReplyDelete